Algemene voorwaarden

1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Podozorg Heteren en de cliënt.

2. Afspraken
De cliënt moet bij verhindering van een afspraak dit zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan Podozorg Heteren melden.
Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Podozorg Heteren tenminste 50% van het tarief van de afgesproken behandeling bij de cliënt in rekening brengen. Afspraken welke zonder afmelding niet worden nagekomen worden voor 100% door Podozorg Heteren in rekening gebracht.

Voor nieuwe cliënten wordt enkel het podologie-tarief gehanteerd, ook wanneer het een pedicure-behandeling betreft.

3. Betaling
Podozorg Heteren vermeldt alle tarieven van behandelingen en producten zichtbaar in de praktijk. De vermelde tarieven zijn inclusief 21% BTW. De pedicure-cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of per pin te voldoen. Bij in gebreke blijven van betaling, is Podozorg Heteren genoodzaakt na de verlooptijd van factuur en aanmaning het ter incasso te stellen aan een deurwaarder. De hieruit voortvloeiende kosten, zullen geheel voor rekening van de cliënt komen.

4. Aansprakelijkheid
Podozorg Heteren is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Podozorg Heteren is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Podozorg Heteren is niet aansprakelijk voor beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de praktijk.

5. Geheimhouding
Podozorg Heteren is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
De geheimhouding vervalt indien, op grond van de wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Podozorg Heteren verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken. Zie ook hoofdstuk Privacy policy.

6. Beschadiging & diefstal
Podozorg Heteren heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Podozorg Heteren meldt diefstal altijd bij de politie.

7. Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich in de praktijk behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Podozorg Heteren het recht de cliënt de toegang tot de praktijk te weigeren zonder opgaaf van redenen.

8. Garantieregeling
Heeft u klachten over de pedicure-behandeling of het resultaat, dan heeft u altijd recht om te reclameren binnen 7 dagen. Podozorg Heteren zal dan trachten uw klacht te verhelpen. Garantie is een éénmalige behandeling die gericht is op het verhelpen van uw klacht, maar geeft geen recht op een complete behandeling. U dient hiervoor een afspraak te maken. Na 7 dagen vervalt de garantieregeling, tenzij anders met u is afgesproken.

Heeft u klachten over de podologie-behandeling c.q. de verstrekte hulpmiddelen, dan heeft u altijd recht om te reclameren binnen 6 weken na behandeling c.q. verstrekking. Na 6 weken vervalt de garantieregeling, tenzij anders met u is afgesproken. Podozorg Heteren zal dan trachten uw klacht te verhelpen. U dient hiervoor een afspraak te maken.

Als een klacht al langere tijd bestaat, voordat u bij Podozorg Heteren komt, is het niet altijd mogelijk om deze binnen één behandeling te verhelpen. Podozorg Heteren maakt dan met u vervolgafspraken om tot een goed resultaat te komen.